Procedura umożliwiająca składanie żądań zapewnienia dostępności cyfrowej i skarg w sprawie
zapewnienia dostępności cyfrowej:
Na podstawie:
Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 82).
1. Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
internetowej, lub aplikacji mobilnej, w tym elementów, o których mowa w art. 3 ust. 2,
oraz elementów niedostępnych cyfrowo na podstawie art. 8 ust. 1, albo o jego udostępnienie
za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, o którym mowa w art. 7.
2. Żądanie zawiera:
– dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
– wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej,
lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
– wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
– wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
3. Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej
zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
4. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego nie może nastąpić w
terminie, o którym mowa w ust. 3, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę
występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni
dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
internetowej, lub aplikacji mobilnej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia
wystąpienia z żądaniem.
5. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej
elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie
powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia
dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego
elementu.
6. Sposoby składania żądań:
– osobiście w sekretariacie szkoły – Zespół Szkół im. Ignacego Jana Paderewskiego
w Knurowie, ul. 1 Maja 21, 44–190 Knurów
– drogą pocztową na adres: – Zespół Szkół im. Ignacego Jana Paderewskiego w Knurowie,
ul. 1 Maja 21, 44–190 Knurów
– poprzez E–PUAP – /ZSIJP–Knurow/SkrytkaESP